Regős István

Regős István 1980-ban szerzett diplomát a Magyar Képzőművészeti Főiskola festő szakán.

    „Regős István legújabb az elmúlt években született műegyüttese szervesen kapcsolódik a festő 1980-as évek óta épülő munkásságához.
Rendszeresen visszatérő képtémája a (világ) város: az épületek között megnyíló utak és terek, az utakon és tereken futó és álló autók, valamint a szabad léptékváltással megjelenített eredeti környezetéből kiemelt, a régmúlt vagy a közelmúlt üzenetét hordozó tárgy. Az ember eme ember nélküli közegei, időben pontosan meghatározhatatlanok: a múlt és a jelen (no és az ismeretlen, rejtélyes jövő) a megragadott motívumokban, illetve a motívumok összjátéka révén finoman összemosódik, s így a történetiség fogalma és jelensége relativizálódik illetve megfoghatatlanná lesz…
Nem is nagyon csodálkozunk önmagunkon, hogy bizonytalanságainkat és kételyeinket feledve végső soron roppant otthonosan érezzük magunkat, és magától értetődő természetességgel mozgunk ebben

a rideg, idegen mindig újabb és újabb meglepetéseket tartogató világban.” (Wehner Tibor: A rendesnek tűnő kerékvágás)
A művész egyéni látásmódja, individuális világképe az egymással ellentétes tendenciák szintetizálásával jön létre. Művészetében a klasszikus és modern festészet jellemzőit, a konzervatív és (neo)avantgarde törekvéseit ötvözi. Gyakran alkalmazza a kollázs, fotó applikáció, assemblage technikáját oly módon, hogy a vászonra, vagy a más síkra felhordott „kép” az alkotásban csaknem mindig megőrződik. Elemzői – Regős képei kapcsán- pszeudo-naív személetről, historikus-eklektikus nosztalgiák felidézéséről beszélnek, amelyre jellemző a metafizikus festészet és a giccs műalapanyagként való alkalmazása, a letisztult formavilág és a mágikus realista látásmód.