A művész az érzelmek sűrítésének lehető legvégső összegzése jellemzi.
A Valóság tisztán értelmi tény és ahhoz, hogy ezt kifejezhesse nincs
arra szüksége hogy a látható virtuális világra, a vizuális
megtapasztalásra támaszkodjon, elég jelezni azt a folyamatot, ahogy az
értelem bensőjéből előjön, megjelenítésre kerül az erkölcsi,
intellektuális érzelmi és társadalmi világ szövevényes komplex halmaza.
” hála a művészetnek ahelyett, hogy egyetlen világot mutat be
szemünk előtt látjuk hogy miként sokszorozódik meg és ahány tehetséges
eredeti művész annyi világképe áll előttünk”
Így szól hozzánk Proust és ezt testesíti meg Bihon Győző is, aki
felfedez számunkra egy új világot amely fájóan igaz, és amely valóságot a
mi valóságmegismerő kedvünkre teszi mert jól tudja, hogy erre
mindennél nagyobb szükségünk van, hiszen ki-ki az egyéni individuális
bezártságából a fájó tapasztalatokból csak így tud kiutat találni.
Angioletta Masiero
Művészettörténész
Bihon Győző
1959.-ben születet Nyíregyházán.
1989 óta tagja a Magyar Alkotóművészek országos Egyesületének, Fiatal
Művészek Társaságának 2008 óta a Magyar Festők Társaságának
Tanulmányokat folytatott a következő felsőfokú intézményekben:
1979-1983, Bessenyei György Tanárképző Főiskola
1983-1987, Magyar Képzőművészeti Főiskola
1988.Akademie für Andgewandte Kunst in Wien
Bihon Győző érdeklődése az ezredforduló táján a tájképfestészet felé fordult, madártávlatból
esetleg még sokkal magasabból festi képeit. Munkáin fellelhető egy
fajta belső táj megfogalmazása. Kompozícióin gyakran felfedezhetjük az
aranymetszés szabályt.
Képei megtalálhatóak magyarországi és külföldi gyűjteményekben.